#1 2013-08-30 20:49:31

Aegon Targaryen

Administrator

Zarejestrowany: 2013-07-26
Posty: 32
Punktów :   
Ród:: Targaryen
Wojsko:: 23.430

Ekonomia

Ekonomia


Ekonomia jest najważniejszym z działań każdego lorda. Bez niej nie ma budżetu na wojsko, rozwoju gospodarczego, ani żadnego postępu w rozgrywce. Źle prowadzona ekonomia może prowadzić do buntów ludności, dezercji lub braku środków do prowadzenia działań, czy to wojennych, czy wewnątrz włości.

-  Ekonomia startowa
Każdy lord na początek dostaje startową pulę środków ekonomicznych, która w momencie rozpoczęcia rozgrywki jest na plusie i generuje zyski. To od gracza będzie zależeć, czy uda się utrzymać dobry poziom. Pula startowa znajduje się tutaj. W forum rody. Tam też jest reszta potrzebnych informacji.

- Punkty gospodarki
Punkty Gospodarki, inaczej PG, określają ilość wszystkich materiałów, które są wytwarzane i składowane do wykorzystania. Za ich pomocą można stawiać nowe budynki gospodarcze i militarne, czy też rekrutować niektóre z rodzajów jednostek. PG można także handlować, oczywiście za złoto, czyli smoki.

- Złoto
Złoto określa ilość majątku danego lorda, liczonego w Smokach. Uniwersalnej walucie Westeros.
Złota można używać do handlu PW, PG oraz PŻ. Złoto jest także podstawą do prowadzenia działań wojennych (wypłacanie żołdu), zbieraniem oraz oddawaniem podatków.

- Podatki
Lord władający swoimi włościami ma prawo do ustalania podatków, które są nałożone na mieszkańców żyjących na terenie należących do lorda. Podstawowy podatek startowy to: 0,5S za jednego mieszkańca na turę. Można manipulować tym przelicznikiem, jednak może to się odbijać na poparciu społeczeństwa.

Uwaga: Każdy lord jest także zobowiązany do płacenia podatku swojemu suzerenowi !

- Punkty Żywności
Inaczej , określają ilość dóbr spożywczych, które są magazynowane i gotowe do użycia. Ilość dodatnia wytwarzanej żywności pozwala na przemieszczanie się po mapie, działania wojenne (wyżywienie armii) czy też organizację uczt. PŻ są zależne od wielu czynników i nie zawsze można dostać ich ilość, która powinna przypaść po przeliczeniu ekonomii. Wiadomo, zdarzają się pory urodzaju, czy nieurodzaju, a także inne zdarzenia losowe.

- Siła Robocza
Inaczej SR. Określa liczbę ludzi, tzw. bezrobotnych, którzy mogą pracować w nowych budynkach lub stawać się wojownikami. Mają oni niewielki przyrost naturalny. Chcąc zwiększyć swoją ilość SR, należy zamknąć któryś z budynków i zwolnić pracujących tam ludzi.

- 2.6 - Budowanie
W grze można zająć się także stawianiem nowych budynków, które będą zapewniały postęp ekonomiczny. Budowle te są jednak dość drogie, ale dość szybko powinny się zwrócić. Oto struktury, które są aktualnie dostępne. Wraz z ich kosztem i wydajnością na turę. ( Trochę inaczej wygląda budowanie dla Nocnej Straży, ale wpierw poczekam aż ona będzie )



-~-

- WARSZTAT: Budynek produkujący materiały wszelkiego rodzaju.
Koszt: 20 PG, 10 PŻ, 15 SR, 1000S.
Koszt/t: 5 PŻ, 5 SR.
Produkcja/t: 10 PG, 400S.

- FARMA: Struktura produkująca żywność.
Koszt: 30PG, 5 PŻ, 20 SR, 2000S.
Koszt/t: 5 PG, 10 SR.
Produkcja/t: 40 PŻ, 200S.

- MENNICA: Miejsce gdzie bite są monety.
Koszt: 30PG, 5 PŻ, 5 SR, 5000S.
Produkcja/t: 2000S.

- Ulepszenie fortyfikacji: Podnosi o poziom stan fortyfikacji miejskiej.
Koszt: 30PG, 2000S.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.motorowery.pun.pl www.narutogamepbf.pun.pl www.immortalsganja.pun.pl www.extremeots.pun.pl www.tibia13.pun.pl